KEMUNCULAN FAIRUZ SELAMAT



Mohd Fairus Selamat dilahirkan pada 23 Mei 1985. Artis berbintang Gemini ini memberanikan diri untuk kembali ke dunia seni selepas lama mendiamkan diri. Dahulunya beliau merupakan vokalis untuk kumpulan Q-FACE. Namun jodoh beliau dengan Q-FACE tidak panjang. Beliau meneruskan perjuangannya dengan kumpulan ANTZ pula. Kini beliau ingin dikenali sebagai FAIRUZ SELAMAT.

Muncul sebagai artis solo merupakan percubaan terbaru untuk beliau terus di kenali dalam dunia seni Malaysia ini. Harapan awal beliau ialah dapat dikenali dan kekalkan nama sebaris penyanyi solo yang sedia ada seperti Jamal Abdillah, Anuar Zain, Hazami, M.Nasir dan angkatan baru seperti Imran Ajmain, Aliff Aziz, Dafi, Aizat dan Faizal Tahir.

Single pertama Ku Undur Cinta ciptaan Joe Latif dan lirik oleh Norulhisyam. Single kedua iaitu Palsu adalah ciptaan Gnola dan lirik ditulis oleh Fedtri Yahya. Single kedua ini dijangka hits. Single ketiga ialah Alahai Sayang berentak Etnik Kreatif dan ia adalah edisi istimewa untuk album ini. Single terakhir ialah Cinta Tak Sehalun ciptaan Joe Latif dan lirik oleh Siso. Dirakam kembali dalam bentuk okestra.

Album ini dijangka keluar di pasaran pada akhir Februari atau awal Mac. Kepada mereka yang merindui kumpulan ANTZ dan Q-FACE bolehlah dapatkan album ini tak lama lagi.

0 comments:

Post a Comment