Penyanyi Khairil Khamis meninggal dunia akibat sakit jantung

Penyanyi dan pelakon Khairil Khamis, 53 meninggal dunia kira-kira 6.20 pagi tadi di Hospital Kuala Lumpur (HKL) akibat sakit jantung.

Allahyarham yang merupakan abang kepada penyanyi Azizul Khamis itu dikatakan mengadu sakit dada dan sesak nafas, sebelum dibawa ke HKL oleh anak angkatnya, Aril,21.

Arwah belum berumahtangga dan hanya tinggal bersama anak angkatnya itu.

Azizul yang dihubungi hari ini berkata, dia sendiri agak terkejut dengan berita kematian abangnya itu.

"Arwah memang ada darah tinggi dan sakit jantung. Tapi, selama ini tidak pula dia mengadu apa-apa pada saya. Awal pagi tadi, anak angkatnya kata dia mengadu sakit dada dan sebaik tiba di hospital, dia disahkan meninggal dunia.

"Saya agak terkilan tidak dapat bersama dengan arwah pada saat-saat akhirnya ini. Tapi nak buat macam mana, ajalnya sudah tiba," kata Azizul cuba menahan kesedihan.

Menurut Azizul lagi, kali terakhir dia bertemu dengan abangnya itu ialah kira-kira dua minggu lalu di sebuah majlis anjuran Persatuan Karyawan di Finas. Allahyarham adalah ahli jawatankuasa Biro Pelakon Karyawan.

"Pada waktu itu, dia nampak gembira seperti biasa. Tapi baru-baru ini ketika saya berada di Sarawak, dia ada menghubungi saya.

"Ketika berbual, saya sempat suruh dia jaga kesihatan dan jangan lupa makan ubat. Waktu itu dia menangis sepanjang kami berbual di telefon," luah Azizul yang turut menyifatkan abangnya itu seorang yang peramah dan periang.

Allahyarham merupakan anak kelima daripada tujuh beradik. Jenazah akan dibawa pulang ke rumah kakak iparnya di Kampung Malaysia Tambahan dan akan dikebumikan di tanah perkuburan Salak Selatan sebelum sembahyang Jumaat.

Dalam pada itu, presiden Karyawan, Freddie Fernandez menyifatkan Khairil seorang staf Karyawan yang dedikasi dan bertanggungjawab dalam melakukan setiap kerja yang diberikan.

“Kami di Karyawan merasakan kehilangannya kerana dia merupakan seorang yang jujur dan rajin bekerja serta sentiasa berusaha membantu artis lain.

“Kalau ada masalah artis, dia akan beri bantuan untuk selesaikan masalah. Dia juga akan hadiri semua mesyuarat.

“Dia seorang yang sentiasa bekerja keras dan rajin walaupun turut menjalankan tugasnya sebagai penyanyi, pelakon dan pengurus produksi TV.

“Kami pasti akan merinduinya pada masa akan datang,” katanya yang terkejut apabila mendengar berita kematian Khairil.

Kata Freddie, dia melihat Khairil sihat dan masih sempat menghadiri beberapa mesyuarat AJK dalam beberapa minggu ini.

Tambahnya, dia mengetahui Khairil pernah dimasukkan ke hospital kerana masalah kesihatan.

“Bagaimanapun, saya ingatkan dia sudah kembali sihat sepenuhnya selepas kali terakhir dimasukkan ke hospital sejak setahun lepas,” ujar Freddie.

kredit:mstar

0 comments:

Post a Comment