Sarimah dulu digelar 'gemuk badak' kini hos 'The Biggest Loser Asia'


KETIKA budak kecil, selebriti terkenal, Sarimah Ibrahim digelar dengan nama-nama julukan seperti 'gemuk badak', 'orang putih celup' dan macam-macam lagi.

Menurut Sarimah, badannya berisi sejak kecil apatah lagi berat badan sewaktu dilahirkan sudah mencecah 10 paun.

Katanya, ini mungkin disebabkan dia berdarah kacukan Irish dan Malaysia tetapi dia tidak terkilan malah menguatkan azamnya untuk berjaya.

"Saya selalu diejek. Misalnya, semasa belajar, saya terpaksa menempah baju kerana beli baju di Globe Silk Store, tak dapat saiz badan... buat malu aje.

"Bagaimanapun, saya menghadapinya (nama-nama julukan) secara positif. Parts of my life Saya buat lawak, acting, public speaking, debating. Dan saya sapu semua semua hadiah, anugerah... kerana itu adalah fokus saya," kata Sarimah.

Pengacara, pelakon, aktres dan pemuzik ini ditemui pada sidang akhbar pelantikannya sebagai pengacara program realiti Amerika Syarikat, 'The Biggest Loser Asia' menerusi saluran televisyen Hallmark di Plaza Mont Kiara, semalam.

Sarimah akan menjadi personaliti program realiti tersebut yang menampilkan 30 peserta dari negara-negara Asia berebut mendapatkan gelaran 'The Asian Biggest Loser' sekali gus meraih hadiah wang tunai USD100,000 (anggaran RM380 ribu).

kredit:mstar

0 comments:

Post a Comment