Lydiawati tidak hadir failkan kes hina mahkamah terhadap bekas suami

Aktres Lydiawati gagal tampil di Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam di sini untuk menfailkan kes menghina mahkamah terhadap bekas suaminya, Datuk Azhar Mohd. Zar.

Pada 5 Mei lalu, Azhar melafazkan cerai talak satu terhadap Lydiawati di hadapan Hakim Syarie, Mohamad Fauzi Ismail di Mahkamah Rendah Syariah Kuala Langat pada pukul 11.47 pagi.

Bekas suami pelakon itu diperintah Mahkamah Rendah Syariah Kuala Langat supaya memulangkan semula semua barang perkakas perkahwinan bernilai RM67,000 serta membayar nafkah edah, mutaah dan tunggakan nafkah berjumlah RM36,000.

Bagaimanapun, difahamkan Azhar masih belum menurut arahan mahkamah tersebut sehingga hari ini.

Menurut peguam Lydiawati, Norazmi Mohd. Arif, dia tidak boleh mewakili anak guamnya (Lydiawati) memfailkan kes tersebut dan dia tidak tahu punca ketidakhadirannya.

"Kes tidak boleh difailkan kerana anak guam saya (Lydiawati) belum dapat menandatangani affidavit kerana dia tidak dapat datang. "Bila tarikh yang sesuai terpulang kepada Lydiawati sendiri," katanya ketika ditemui di sini hari ini.

Affidavit itu, jelas Norazmi ialah keterangan bertulis untuk membolehkan permohonan pemfailan kes menghina mahkamah oleh Lydiawati dibuat terhadap bekas suaminya, Azhar.

kredit:mstar

0 comments:

Post a Comment