perkahwinan Damian Mikhail tak sah?


Menurutnya, dia tidak mengenali siapa Damian Mikhail dan hanya mengetahui penyanyi-komposer itu mempunyai hubungan dengan anaknya, Nadia Dayana apabila membaca laporan media.

"Semua ini satu penipuan yang di buat lelaki ini. Akad nikah tidak berlaku. Saya tak tahu apa motif dia. Bagi saya, orang yang waras akal tidak akan buat 'statement', buat benda ni tanpa berjumpa keluarga. Dia telah menipu gadis yang keluar sekolah, dan pengaruh anak saya dan anak saya turut saja."

Mengenai kenyataan Damian sebelum ini yang perkahwinannya dengan Nadia tidak mendapat restu keluarga, ayah Nadia menjawab, "Dia tak datang jumpa sekali pun dengan saya dan saya tak pernah kenal dia, macam mana nak beri restu? Restu untuk apa? Mereka kata saya bantah tapi saya bantah untuk benda yang takde. Mereka kata mereka dah nikah. Di mana buktinya?"

Tentang dakwaan Damian yang perhubungannya dengan Nadia di halang keluarga, balas ayah Nadia, "Dari awal cara benda ini berlaku sudah tak betul, melanggar peraturan dan adat orang Islam dan Melayu. Jika dari awal sudah tak betul, macam mana nak restui?

"Saya tak halang tapi benda ni tak datang pada saya, takde perbincangan, saya tak tahu latar belakangnya dan saya tak tahu ada perhubungan. Tiba-tiba ada akad nikah, resepsi dan berita saya jatuh sakit. Itu penipuan namanya."

Ayah Nadia juga membetulkan laporan media sebelum ini yang mengatakan anaknya itu berusia 21 tahun padahal dia hanya berumur 19 tahun.

Turut dikongsi ayah Nadia, SMS yang telah di hantar Damian kepadanya.

"Salam. I haven't done anything wrong and if you want to call and threaten me macam tu, so be it. When you want to know the truth, demi Allah, I'll give it to you. But don't pre-judge people based on fitnah. I have nothing to hide. Kalau nak jumpa, bagitau je.

I'm not asking you to marry me to your daughter but if you want the truth, we can meet. Do a background check on the "people" that kononnya are telling you the so-called truth.

Jangan menganiaya orang macam ni. I'm sorry but I didn't know your daughter didn't tell you or talk to you about getting married. I was under the impression you knew. Lagipun, I don't know much about the culture."

"Dia hantar SMS menafikan semua yang telah dilaporkan dalam media. Dia kata saya dah tahu semuanya, jadi dia pun membuat majlis nikah, resepsi dan sebagainya. Biasanya orang nak nikah ni akan berjumpa dulu dengan ibu bapa mertua tapi ini tak berlaku.

"Sekarang dia tuduh anak saya yang rancang semua ini, walhal dia yang beri kenyataan pada media dan hantar gambar. Saya cukup risau masa depan anak saya dengan orang macam ni. Siapa pun tak setuju anak mereka dengan orang yang berkelakuan seperti ini, dari awal dah menipu."

Tambahnya, Nadia telah banyak berubah sejak bertemu Damian. "Dia tak fokus. Bila tanya sesuatu, dia hilang ingatan. Dia bukan anak yang saya kenal macam dulu. Saya syaki ada benda halus.

"Sewaktu anak saya keluar rumah dan duduk dengan kawan-kawannya, kami tiada masalah. Tiba-tiba, dia terpengaruh dengan lelaki ini. Kita tahu pun (perhubungan Nadia dan Damian) apabila keluar laporan dalam media. Kita terperanjat dan saya cari anak saya. Anak saya anak baik mustahil dia akan buat benda ini. Memang ada unsur-unsur halus."

Ayah Nadia juga memaklumkan bahawa dua laporan polis telah di buat terhadap Damian dan tindakan akan di ambil ke atasnya. Malah, dia juga memberi amaran akan "mengambil tindakan undang-undang keras dan jantan ni akan terima balasan untuk segala perbuatannya."

kredit:gua.com.my

0 comments:

Post a Comment