Asyik-Asyik Ally Iskandar


Begitulah sentimen segolongan penonton yang merasakan sudah terlalu ‘over-exposed’ Ally Iskandar. Hampir setiap program terbitan TV3 pasti akan menampilkan dia sebagai pengacara.

Seperti yang dijangka, pada Anugerah Juara Lagu ke-24 (AJL24) yang bakal dilangsungkan pada 10 Januari depan, Cheryl Samad dan Faizal Ismail akan sekali lagi digandingkan dengan Ally sebagai pengacara.

Bila ditanya mengapa Ally dipilih, ketua pegawai eksekutif Kumpulan Rangkaian Televisyen Media Prima Berhad Dato’ Sri Farid Ridzuan memberitahu, “‘On the contrary’, ramai yang meminta dia."

"Tetapi untuk pemilihan pengacara bagi sebuah acara besar begini, kita kena lihat pada ‘aura’ dan kebolehan seseorang pengacara. Ally ‘is consistent’ dan membuktikan dia boleh memenuhi apa yang dikehendaki darinya.

“Kita ingin menunjukkan variasi, menengahkan bakat-bakat baru ‘but when push comes to shove’, untuk sebuah acara seperti AJL, kita perlukan seseorang yang berpengalaman 'and has the stability’.

"Kemantapan seseorang itu penting. Kita tidak berani mengambil risiko yang terlalu tinggi bila ia berkaitan dengan pemilihan pengacara kerana tugas itu amat penting.”

kredit:gua.com.my

0 comments:

Post a Comment