Timang cahaya mata, Adlin tak sabar, Emelda belum bersedia


setelah hampir setengah tahun berumah tangga dengan suami tercinta, Adlin Aman Ramli. Tanpa berselindung, Mel mengakui hingga kini masih belum ada rezeki untuknya menimang cahaya mata.

“Sebenarnya, nak kata saya dan Adlin merancang, tidak juga tetapi secara jujurnya saya katakan saya masih belum bersedia untuk menimang cahaya mata dalam masa terdekat ini. Saya memang sukakan budak-budak dan kadang-kadang bila melihat orang lain berjalan dengan anak, terasa juga nak anak cepat. “Tapi, bila difikirkan semula saya sebenarnya belum bersedia. Namun, sekiranya Allah sudah beri rezeki kepada saya, saya terima dengan penuh kesyukuran.

Adlin juga ada bertanya-tanya, bila nak ada anak. Nampak juga dia tak sabar untuk bergelar seorang ayah, tetapi dia tidaklah begitu mendesak. Dia begitu memahami dan buat masa ini masih belum ada rezeki. Kami redha dan nikmati kehidupan suami isteri dengan baik,” ujar Mel atau nama sebenarnya Emelda Rosmila Abdul Hamid ketika diajukan persoalan mengenai anak. melihat orang lain berjalan dengan anak, terasa juga nak

“Tapi, bila difikirkan semula saya sebenarnya belum bersedia. Namun, sekiranya Allah sudah beri rezeki kepada saya, saya terima dengan penuh kesyukuran. Adlin Dia begitu memahami dan buat masa ini masih belum ada rezeki. Kami redha dan nikmati kehidupan suami isteri dengan baik,” ujar Mel atau nama sebenarnya Emelda Rosmila Abdul Hamid ketika diajukan persoalan mengenai anak.

Menyentuh soal kehidupan berumah tangga, Mel berkata dirinya kini bahagia kerana membuat pilihan yang tepat. Tempoh perkenalan selama empat tahun tidak menjamin dirinya benar-benar mengenali peribadi Adlin, tetapi katanya dia amat bersyukur kerana Adlin begitu memahami dan dia menerima kelebihan serta kekurangan dirinya.

“Begitu juga Adlin, kelebihan dan kekurangan saya juga diterima dengan baik dan kami hidup saling melengkapi. Mana yang tidak betul, Adlin akan nasihat saya dan kami sentiasa berbincang. Sebelum berkahwin dengannya, memang sedikit sebanyak saya sudah mengenali dirinya dan apabila hidup bersama, saya boleh terima dirinya dengan baik. Tabiat lelaki, biasalah sebagai isteri kita kena belajar menerima.

“Mengenai perubahan setelah berumah tangga, tentulah banyak. Kalau dulu, jaga diri sendiri tapi kini, ada suami yang perlu diberi perhatian. Makan, minum, pakai dan semuanya perlu diberi perhatian. Saya seboleh-bolehnya mahu menjadi seorang isteri yang baik, yang boleh siapkan makan minum dan uruskan suami tersayang.

“Tetapi, kadang-kadang apa yang dihajatkan tak dapat dilaksanakan.Maklum sahaja, kami mempunyai karier masing-masing. Ada masanya, bila saya nak keluar bekerja, Adlin pula baru dapat berehat dan melelapkan mata. Masing-masing sibuk dan saya tak dapat melakukan seperti yang saya inginkan.

“Mujurlah Adlin juga dalam bidang yang sama dan faham keadaan ini. Jadi, kami biasanya akan mencari waktu luang yang lain untuk bersama melakukan aktiviti. Misalnya sekarang, Adlin dan saya memang sibuk mengemaskan barang-barang rumah untuk berpindah. Walaupun penat tapi ini juga antara waktu luang kami,” tambah Mel lagi.


kredit:mingguan wanita

0 comments:

Post a Comment