Betty Banafe Gila Kerana Berkasih Dgn Nash


"‘Are you out of your mind? You boleh dapat lelaki yang lebih baik darinya’," cerita Betty Banafe sambil tersenyum, terkenangkan reaksi kawan-kawannya. Kongsinya lagi, ada juga yang bertanya jika perhubungannya dengan Nash sekadar taktik untuk menimbulkan rasa cemburu pada bekas kekasih.

“Biasalah, perkara seperti ini bila didedahkan akan ada yang cuba untuk mempengaruhi, ada yang tak puas hati, mungkin dari sebelah sana juga tidak puas hati. Abang (gelarannya untuk Nash) ada minta saya tabahkan diri untuk menghadapi segala cemuhan orang. Tapi saya tak kisah.

“I'm a love seeker. Tetapi saya amat cerewet dan berhati-hati dalam memilih pasangan. Saya mesti mencari seorang lelaki yang boleh memahami saya. Saya selalu berdoa agar ditemukan dengan lelaki yang baik untuk diri dan agama.

“Harta itu boleh dicari tetapi kebahagiaan rohani dan dalaman bukan sesuatu yang mudah (untuk dicari). I don’t like fake things. Saya sudah melalui semua itu, dah kenal bermacam-macam orang, dah hidup mewah… Jika saya nak kejar glamor, saya dah lama glamor. Saya letihlah.”

Tambah Betty, 30, hatinya tidak mudah terbuka dan dia bukan seorang yang senang untuk dicintai. Malah sudah diberi amaran kepada Nash bahawa dia seorang yang agak ‘difficult’.

“Tapi dia cuma ketawa. Nash seorang yang istimewa. Usianya dah 51 tahun, jadi cara dia memberi kasih sayang itu berbeza. Dia seorang yang akan berada di sisi saya pada bila-bila masa saya memerlukannya. Dia juga seorang yang romantik dan pendengar yang baik. Dia terlalu baik sebenarnya, sempurna.

“Dia pernah bertanya jika saya bimbang orang akan bercakap tentang perhubungankami. Bagi saya, orang boleh cakap tapi itu tidak akan menghalang saya. Dia pun pernah berkata, jika saya dapat mencari seorang yang lebih baik dan ingin meninggalkannya, dia izinkan.

“Katanya, ‘Abang nak tengok adik bahagia. Pilihlah yang terbaik untuk diri you. Takpe kalau sekarang bukan masa kami. Walaupun janda, abang masih akan terima.’ Itu sudah cukup menyentuh hati saya.”

Saling mengenali ketika Betty mula-mula menceburi industri hiburan sebagai penyanyi, sekitar tahun 2000, mereka mula rapat enam tahun lalu melalui Persatuan Karyawan. “Masa tu, dia lebih kepada seorang ‘father figure’. Kami sangat rapat. Kita selalu berkongsi rahsia.”

Dedah Betty, antara faktor yang merapatkan mereka adalah kebetulannya mereka sentiasa mengalami nasib yang serupa. “Kami sering berdepan dengan masalah yang sama. Orang tidak suka pada kita kerana pendirian kita, pengalaman diambil kesempatan... Sebab itu kami berdua amat menghargai keikhlasan.”

Jika ada jodoh, adakah Betty akan menerimanya? “Saya bukan seorang yang suka mempermainkan perasaan orang. Saya percaya Nash seorang lelaki yang baik dan bertanggungjawab. Sudah pasti dia ada ciri-ciri yang saya cari dalam seorang teman walaupun bukan semua.”

kredit:gua.com.my

0 comments:

Post a Comment