Jais panggil Sosilawati


Usahawan kosmetik terkemuka, Datuk Sosilawati Lawiya dan suaminya yang dihebahkan ditangkap berkhalwat pada malam tahun baru Jumaat lalu diarahkan ke ibu pejabat Jabatan Agama Islam Selangor (Jais), Shah Alam, hari ini.

Baru-baru ini sebuah akhbar dalam talian melaporkan Sosilawati ditangkap khalwat dengan seorang duda anak tiga di Astana Damansara, Petaling Jaya pada malam tahun baru dan mengaku bersalah serta meminta maaf kepada penguat kuasa kerana berada dalam keadaan yang boleh disyaki berkhalwat.

dia menafikan ditangkap khalwat sebaliknya mengaku bahawa lelaki berkenaan adalah suaminya dan mereka sudah bernikah di luar negara.

Bagaimanapun, dia 'merelakan' ditangkap khalwat kerana tak dapat menunjukkan surat nikah kepada pegawai yang melakukan serbuan.


Sosilawati yang sebelum ini berkahwin dengan penyanyi kumpulan Lefthanded, Nash pada 16 November 2006 tetapi bercerai pada Mei lalu.

Mereka sedang menjalani majlis Sulh (perbincangan) kes tuntutan harta berjumlah RM1.38 juta oleh Sosilawati terhadap Nash di Mahkamah Tinggi Syariah yang akan bersambung pada 12 Januari ini.

kredit:hmetro

0 comments:

Post a Comment