Lynn & Shahira meniti bahagia dalam perkahwinan kedua



Tatkala diajukan pertanyaan mengenai perkahwinan lalu, Lynn atau nama sebenarnya Sharifah Norhaslinda Syed Abu Bakar enggan komen lebih lanjut kerana mahu menjaga hati kedua belah pihak. Enggan bercakap banyak fasal perkahwinan lalu, Lynn sebaliknya menganggap kebahagiaan dan kegagalan segalanya kehendak Tuhan. Sebagai umat-Nya, dia mahu berusaha ke arah menjayakan perkahwinannya kini.

Selebihnya, dia serahkan pada Yang Maha Kuasa. Ditanya akan langkahnya yang kini sudah tidak serancak dulu dalam arena seni, Lynn mengakui walaupun masih rindukan bidang lakonan, namun demi keluarga dia mematikan hasrat tersebut buat seketika. “Ketika di awal perkahwinan ini, saya mengumumkan mahu berhenti dari berlakon. Tetapi masih ada tawaran untuk saya. Buat masa sekarang belum terfi kir untuk aktif semula

Berbeza dengan Sharifah Shahira atau lebih mesra dipanggil Shahira. Dia lebih terbuka dalam hal-hal peribadi. Terlerainya ikatan perkahwinan pertama bukanlah salah sesiapa, sebaliknya segala-galanya ketentuan Tuhan. Malah, sehingga kini mereka masih berbaik dan berkawan.

“Saya dan bekas suami tidak mempunyai sebarang masalah dalam perkahwinan lalu, tetapi mungkin sudah tiada jodoh dan sehingga kini saya masih dalam proses belajar dan menerima segala dugaan dalam alam rumah tangga dengan hati yang sabar. Alhamdulillah, setakat ini rumah tangga kami tidak masalah dan tahniah pada diri saya sendiri kerana mampu bertahan sehingga kini,”seloroh Shahira yang sememangnya ‘gila-gila’ orangnya.

Tatkala diajukan pertanyaan kehidupannya bersama suami yang juga orang terkenal pantas Shiera menangkis. Dia sebaliknya menafikan perkara itu. Walaupun tidak pernah terfikir untuk berkahwin dengan orang yang dikenali dan bergelar pelakon tetapi sudah tersurat, jodohnya begitu maka dia menerima dengan redha.

“Ada baik dan buruknya bila berkahwin dengan orang terkenal. Salah satunya adalah ke mana dan apa yang kita buat akan jadi perhatian. Jadi, kalau ternampak Ijoy lakukan sesuatu misalnya, pasti ada suara-suara luar yang memberitahu saya. “Tetapi saya bukanlah jenis yang mendengar kata-kata orang, sebaliknya saya akan bertanya terus pada Ijoy. Lagipun, kami sering berbincang jika ada sebarang masalah tanpa melibatkan keluarga,” kata Shahira.

Sempena kehadiran tahun baru, kedua-duanya mengakui tak banyak perubahan yang bakal dilakukan. Bagi Lynn sendiri, dia berharap kedatangan tahun baru ini bakal meningkatkan lagi tahap spiritualnya. Manakala Shiera pula dengan nada berseloroh, berharap tidak hamil lagi kerana mahu menumpukan perhatian pada anak-anak. Tapi katanya azam tahun 2010 adalah untuk memperbaiki diri tambahan pula usia yang semakin meningkat.

kredit:mingguan wanita

0 comments:

Post a Comment