Natasha Hudson jadi penyanyi pula?



SEMPENA kedatangan 2010, aktres Natasha Hudson bertekad untuk membuang jauh-jauh semua 'episod duka' yang pernah membelenggu dirinya sebelum ini. Untuk tahun ini, Natasha Liana Hudson ingin lebih fokus pada karier seninya.

Terbaru, pelakon dan model ini bakal melebarkan cabang seninya ke bidang nyanyian pula.

"Sebenarnya, saya sudah menjadi artis mereka sejak November lalu. Cuma, kebetulan di Konsert Alibi, malam semalam (kelmarin) baru saya diperkenalkan kepada umum.

"Penyertaan saya dalam Metadome, berikutan hubungan rapat saya dengan Cat Farish. Mengikut perancangan asal, album saya sepatutnya diterbitkan oleh Cat, beberapa tahun yang lepas.

"Tapi, disebabkan oleh beberapa masalah dan kesibukan kerja, projek itu tertangguh begitu sahaja hingga hari ini.

"Kebetulan pula, Cat dan kumpulannya The Fabulous Cats juga bernaung di bawah Metadome.

"Apabila Metadome bertanya kepada saya jika saya berminat untuk bernaung di bawah mereka, saya terus bersetuju kerana saya sudah mengenali beberapa rakan artis di bawah label itu dengan rapat termasuklah Cat Farish.

"Saya selesa dan yakin dengan strategi pemasaran pasukan mereka. Tambahan pula, aliran muzik dan konsep yang dipertaruhkan Metadome menerusi artis-artisnya terkini dan menepati selera pendengar masakini.

Bercerita lanjut mengenai imej dan konsep lagu yang bakal ditampilkan, Natasha berkata, dia dan beberapa rakan menelaah banyak rujukan bagi mencari konsep lagu dan imej yang bersesuaian untuknya.

"Saya selalu mahu tampilkan sesuatu yang berbeza setiap kali saya muncul.

"Memandangkan ini usaha pertama saya untuk serius dalam bidang nyanyian, saya perlu tampil dengan imej tersendiri dan lagu-lagu yang bukan sahaja dapat memikat pendengar tapi juga memberi impak kepada industri.

"Lagu-lagu yang bakal diterbitkan untuk album pertama ini adalah kombinasi elemen pop dan beberapa genre muzik yang lain. Boleh dikatakan ala-ala muzik Natalie Imbruglia.

"Setakat ini, saya sudah siap rakam sebuah single bertajuk Hanya Tuhan Yang Tahu hasil nukilan bersama saya dan Cat Farish. Rakaman lagu ini hanya mengambil masa selama dua hari.

kredit:mstar

0 comments:

Post a Comment