Hati ibu kuat mengatakan jodoh Waheeda-Akhil kekal



IBU Waheeda, Asri Othman, 58, menganggap ‘kontroversi’ yang berlaku terhadap anaknya itu sebagai asam garam kehidupan seorang artis.

Malah, dia berpendapat isu yang berlaku terhadap Waheeda dan Akhil turut dilalui oleh pasangan bukan artis.

“Selama mana anak saya bergelar artis, gosip dan umpatan orang akan menjadi lumrah hidupnya.

“Apa yang terjadi telah disusun dan saya tidak terlintas langsung akan berlaku seperti ini.

“Nak atau tidak, Waheeda perlu ikut pada gerak hatinya. Orang nak cakap apa biarlah asalkan kita tahu kedudukan sebenarnya,” luah Asri yang setuju dengan pilihan anaknya itu.

Dia yang mengenali Akhil ketika pelakon dan penceramah bebas itu menjalani pengambaran ‘Cafe Akhil Hayy’ bersama anaknya pada awal tahun lalu.

Mengenali Akhil, Asri berpendapat lelaki berusia 41 tahun itu merupakan seorang yang baik dan banyak bersabar.

“Saya dapat rasakan yang dia (Akhil) lebih banyak telan dari buang (emosi). Dia menantu yang baik dan saya menerimanya sekeluarga dengan setulus hati,” ujarnya ketika majlis resepsi perkahwinan sebelah anaknya di Bukit Jelutong, Shah Alam, pada Sabtu lalu.

Sebagai ibu dan wanita, tidakkah Asri terfikir yang mungkin anaknya akan mengalami nasib seperti bekas isteri Akhil?

Ibu tua itu menjawab, “hati saya kuat mengatakan mereka akan kekal sampai akhir hayat. Saya tak bimbang atau terlintas langsung tentang perkara itu.”

Sejak dua orang anak Akhil dengan bekas isterinya, Maizawati Zainal tinggal bersama mereka di Damansara, Asri yang dipanggil nenek oleh kedua-dua ‘cucu segera’nya itu menganggap Siti Nur Maisarah, 12 dan Mohd Syarif Idayatullah, 11, cepat mesra dan manja dengannya.

“Kami sama-sama menjaga anak-anak ini dengan baik. Inilah resepi saya untuk menjadi keluarga bahagia,” tutur Asri lagi.

Sementara itu, anak sulung Akhil iaitu Maisarah yang kelihatan gembira dan manja di samping neneknya berkata dia menyukai mama barunya itu.

“Saya suka mama sebab dia baik dan tak pernah marah,” katanya yang bersekolah darjah enam di Kuala Lumpur.

Setelah beberapa bulan tinggal bersama bapa dan mamanya sejak mereka dinikahkan pada 16 Ogos lalu, Maisarah akui dia turut merasa rindu dengan kedua beradiknya yang tinggal bersama ibunya, Maiza di Ipoh, Perak.

“Saya rasa rindu jugalah...,” luahnya ringkas dengan riak muka yang sedikit berubah dan kelu lidah untuk bersuara.

kredit:mstar

0 comments:

Post a Comment