Ibu Bising Almy Selalu Bergambar Dengan Fizz



Almy dan Fizz cuba mengelak untk mengambil gambar bersama,"Mak dia dah bising sebab kita kerap sangat bergambar bersama," kata pelakon berusia 30 tahun itu.

"Iya-lah dia pun masih anak orang lagi. Kalau paksaan (ambil gambar), takpe. Tapi kalau sukarela tu, tak boleh," selorohnya.

Kalau dah macam tu, bila lagi Fizz nak masuk meminang? "Kita berilah peluang pada dia untuk bekerja dulu. Dia nak berlakon, jadi artis. Kita bagi ruang pada dia," jawabnya sambil diperhatikan Almy yang tersenyum saja.

"Dia belum puas lagi. Dia belum enjoy lagi dengan hidup dia. Dia nak belajar, nak cari duit, nak luahkan hasrat seninya. Saya okay je. Saya tak halang. Kalau dah diikat, susah untuk dia nak bergerak."

Kalau nak tunggu sampai dia puas, berapa lama tu? "Sampai dia rasa puas. Dia kan masih orang baru dalam industri ini."

Almy, 23, yang selama ini mendiamkan diri, apabila ditanya tentang penerimaan keluarganya terhadap Fizz - sebelum ini ibu Fizz pernah katakan amat menyukai Almy - menjawab, "Keluarga saya okay, boleh menerimanya. Dia seorang yang kelakar, pandai mengambil hati."

Mengenai kenyataan Fizz yang ibunya bising kerana mereka kerap bergambar bersama, jelas Almy, "Takde yang ibu kata tak boleh, cuma jangan berlebih."

Adakah ini disebabkan gosip sebelum ini yang mengatakan mereka sudah putus cinta? "Mulut manusia kan, kita tak tahu macam mana. Tak boleh nilai orang dari luar. Di luar tu cantik tapi di dalam... Jadi, kita mesti lebih berhati-hati."

Dedah Almy, kehadiran mereka di majlis hari ini secara kebetulan. Sudah dua minggu mereka tidak berjumpa kerana masing-masing sibuk dengan penggambaran. Almy dengan drama RTM, 'Hati Lia' sementara Fizz dengan drama Astro, 'Labu Labi'.

Kongsinya, walaupun lama tidak berjumpa tetapi mereka kerap berhubung melalui SMS dan MMS.

"It's all about trust. Saya percaya yang kami mempunyai hubungan yang kukuh dan kami sama-sama jujur. Kalau tak jujur, hubungan kami tak kekal sampai tiga tahun."

0 comments:

Post a Comment