Chef Wan Restui Serina & Salahuddin


"Ya saya restui mereka." Begitulah pengakuan Chef Selebriti Terbaik Dunia, Chef Wan apabila ditanya tentang penerimaannya terhadap jejaka Inggeris yang menjadi pilihan anaknya, Serina Redzuawan, 26. Lelaki bertuah itu adalah Gavin Edward O'luanaigh atau nama Islamnya, Salahuddin Ghaffar, 33.

Bukan itu sahaja, Chef Wan juga membenarkan murai.com.my menyiarkan wajah bakal menantunya itu yang semakin mesra dengan keluarganya.

Salahuddin yang menjawat tugas sebagai Pengarah Urusan Football Focus Sdn. Bhd, berdarah kacukan Inggeris-Irish. Beliau yang berasal dari England turut hadir meraikan sambutan Hari Bapa buat Chef Wan pada Jun lalu dan mereka bagaikan tidak sabar-sabar menantikan hari bahagia yang bakal menjelma kelak.

Kata Chef Wan majlis pernikahan Serina itu akan berlangsung pada tanggal 01.01.2010 di Masjid Wilayah Jalan Duta manakala acara persandingan akan dibuat di Royal Chulan Hotel Kuala Lumpur pada hari berikutnya.

"Mungkin sudah sampai masanya saya menerima calon menantu atau bakal suami untuk anak saya Serina. Saya gembira kerana Salahuddin dan Serina saling mencintai dan bersedia untuk menjadi pasangan suami isteri.

"Bagi majlis yang sangat bermakna untuk keluarga kami itu, saya serahkan segalanya kepada rakan karib saya, Datin Seri Faridah Hashim (bekas isteri Datuk Seri Effendi Norwawi). Manakala untuk rekaan pelamin saya gunakan khidmat Datin Linda Rahim. Maklum sajalah mereka lebih arif dalam soal kenduri kendara dan saya pula terlalu sibuk dengan bermacam program masakan.

"Baju nikah dan bersanding pun sudah ditempah. Sebenarnya ada pihak yang ingin menaja baju pengantin anak dan calon menantu saya itu tapi saya telah menolaknya dengan baik. Tak apalah, ini adalah perkahwinan anak saya sendiri dan biarlah kita menguruskannya," kata Chef Wan yang memilih busana rekaan Radzuwan Radziwill dan Ridz.

Chef Wan bagaimanapun berkata majlis itu lebih bersifat kekeluargaan dan bukan majlis persandingan untuk bergelar Wedding of The Year sebagaimana yang pernah dibuat oleh selebriti lain. Sebelum ini dalam laporan media, Chef Wan telah menetapkan wang hantaran belanja untuk Serina sebanyak RM30,000.

"Kita hanya buat apa yang sesuai untuk keluarga, sahabat handai serta mengundang pihak media. Mungkin untuk sekitar 650 tetamu saja. Yang penting, kita doakan saja agar semuanya berjalan dengan lancar dan selamat nanti,"

kredit:murai

0 comments:

Post a Comment