Irma Hasmie Tak Lupa Hanie




Raya tahun ini pasti lebih istimewa buat Irma Hasmie jika Hanie masih ada di sisi. Tetapi apakan daya. Dua bulan selepas bergelar ibu, terpaksa dipulangkan anak angkatnya itu kepada keluarga kandungnya.

Sejak itu, tidak lagi mendapat khabar dari mereka. Bila cuba dihubungi, mereka sudah menukar nombor telefon.

Pengalaman menjaga Hanie tidak akan dilupa buat selamanya. Mendapatnya ketika dia baru berusia kurang dari satu minggu, Irma, walaupun tiada sebarang pengalaman, bersedia mengalas tanggungjawab sebagai ibu.

"Masa tu tak tidur malam lah sebab nak melayan dia. Setiap jam dia akan terjaga, nak susu. Bila siang, dia baik. Malam je dia seperti nak 'attention' dari kita. Tapi best pengalaman itu," ceritanya.

"Mulanya takut juga jika tiada masa nak jaga dia. Sebab tu saya tak ambil tawaran lakonan, cuma buat 'hosting' saja untuk TV9. Itupun saya bawa dia bersama ke Sri Pentas."

Dedah Irma, selepas itu pernah dia ditawarkan untuk mengambil anak angkat yang lain tetapi ditolaknya.

"Saya cuma nak baby itu," katanya tersenyum. "Lepas ni, nak jaga anak sendiri pula."

Pasti ramai yang menunggu hari perkahwinan Raja Lawak Nabil bersama puteri jelita kesayangannya. Sebelum ini, Nabil pernah menyatakan buat masa terdekat ini masing-masing sibuk dengan kerjaya di samping mengumpul duit untuk pernikahan mereka nanti. Tambah pula, Nabil sedang menyiapkan rumah untuk orang tuanya dan adiknya akan berkahwin pada Disember ini.

Sejak bermulanya puasa, belum lagi mereka berpeluang berbuka bersama. Jika Nabil sibuk dengan penggambaran 'Sonata Labu Labi', Irma pula sudah memulakan kerja untuk musim kedua 'Awan Dania'.

"Tak tahu bila (nak berbuka bersama). Tapi dia habis shoot dua minggu sebelum Raya."

kredit:gua.com.my

0 comments:

Post a Comment