Ya, kami akan menikah-Sharifah Sofia





kata Sofia, mereka memilih untuk bernikah pada pertenghan Oktober dan diikuti dengan majlis resepsi di sebuah hotel di ibu negara pada 23 Oktober tahun ini.

Menurut pelakon berkulit putih gebu ini, mereka memikirkan sudah sampai masanya untuk mengakhiri hubungan berkenaaan dengan satu ikatan yang sah setelah sekian lama bercinta.

Ingin mengorek dengan lebih mendalam tentang lelaki yang bertakhta di hatinya itu, Sofia bagaimanapun awal-awal lagi sudah memberi isyarat enggan bercerita panjang-lebar tentang bakal suaminya.

"Saya tidak boleh beritahu nama penuh dia. Apa yang saya boleh katakan, dia merupakan lelaki kacukan Melayu, Jordan dan Arab, berusia 31 tahun dan seorang usahawan," katanya yang mengenali bakal suami sejak di alam persekolahan.

"Sebenarnya saya kenal dia sejak dari sekolah lagi. Suatu hari dia menyambung pelajaran ke Australia dan kami tidak bertemu lagi sejak saat itu.

"Dengan kuasa Tuhan, tahun 2007 kami terserempak di Kuala Lumpur selepas dia tamat belajar. Dari situlah kami mula menjalin percintaan. Ia lebih mudah kerana masing-masing sudah ada perasaan cinta dalam hati."

Meneruskan cerita manisnya, Sofia memberitahu pada penghujung tahun 2008, dia sendiri pergi ke Amerika Syarikat untuk bercuti selama beberapa bulan sambil mengintai peluang belajar dan bekerja sementara di sana.

Berada di negara Uncle Sam itu, timbul perasaan untuk terus bermastautin di sana dan tidak mahu pulang ke Malaysia pada waktu itu.

"Bagaimanapun pada awal tahun 2009, si dia suruh balik ke tanah air sambil melamar saya untuk menjadi pasangan hidupnya.

"Saya terus menerima lamaran itu tanpa berfikir panjang. Keluarga pihak lelaki datang merisik pada Mac lalu dan seterusnya kami merancang bernikah terus tujuh bulan kemudian.

"Kini saya sedang menanti hari untuk bergelar isteri orang. Teruja dan gembira rasanya dengan perubahan diri yang bakal berlaku kira-kira dua bulan lagi. Memang tidak sabar untuk bergelar isteri kepada orang yang kita sayangi dan kemudian menjadi ibu," luah Sofia dalam nada kegirangan.

kredit:kosmo

0 comments:

Post a Comment