norkhairiah yang sarat mengandung


Noorkhiriah rindu ke lokasi

Oleh METRA SYAHRIL MOHAMED
metra.mohamed@utusan.com.my

KETIKA ini, usia kandungan aktres berbakat besar dalam dunia lakonan, Noorkhiriah atau nama sebenarnya Norkhiriah Ahmad Shafie sudah pun mencecah enam bulan.

Berehat sementara daripada segala aktiviti seni, ia memberi ruang sepenuhnya kepada Noorkhiriah untuk menjaga kandungan sementelah dia pernah melalui trauma ekoran keguguran dua tahun lalu.

Dijangka melahirkan anak sulungnya sekitar November depan, keadaannya kini cukup stabil selepas melalui saat genting tatkala tiga bulan pertama kehamilan.

Sungguhpun begitu, biar diselubungi ujian demi ujian, Noorkhiriah tidak henti memanjatkan kesyukuran kerana semuanya itu ditempuhi dengan penuh rasa sabar.

"Tiga bulan pertama hamil, saya alami alahan dan hampir pengsan. Semuanya itu dugaan. Tetapi selepas itu Alhamdulillah segalanya sudah okey.

Menurutnya, dalam meniti detik November ini, dia dan suami sudah pun mempunyai senarai nama untuk anak sulungnya itu.

Diajukan persoalan tentang jantina bayi sulungnya itu, Noorkhiriah bagaimanapun enggan untuk berkongsi dengan semua pihak mengenai perkara tersebut.

"Memang saya sudah periksa (jantina bayi) tetapi biarlah rahsia,'' katanya yang akan merancang untuk bersalin di Hospital Pakar Damansara dan menjalani proses pantang di kampung halamannya di Raub, Pahang.

Apa yang menariknya, biarpun belum habis berpantang, pelakon berusia 33 tahun ini sudah pun dilamar produksi yang mahu mengambilnya berlakon.

"Memang sudah ada tawaran tapi hanya cakap mulut sahaja. Belum ada hitam putih. Saya akan lihat dahulu bagaimana tawaran tersebut. Sudah pasti, ketika itu saya akan tumpukan sepenuhnya kepada anak,'' katanya yang berazam untuk berpuasa penuh di bulan Ramadan nanti.

kredit:utusan

0 comments:

Post a Comment