Fara Berpuasa Kerana 'Jin Notti'?


Gara-gara sebab terlalu gementar, maklumlah filem pertamanya ditambah pula memegang watak utama, Fara Fauzana terpaksa 'berpuasa' kerana tak lalu nak makan.

"Saya tak makan sejak semalam. Lapar sebenarnya tapi tunggulah selepas tayangan nanti," katanya bila ditemui sebelum bermulanya tayangan perdana filem 'Jin Notti' Jumaat lalu.

Kongsinya, dia bimbang memikirkan penerimaan penonton terhadap lakonannya. Lebih-lebih lagi di dalam 'Jin Notti' dia memainkan lima watak yang berbeza. Antaranya, seorang gadis 'punk', peguam dan kekasih seorang gengster.

"Layar perak juga berlainan dari TV di mana kesilapan yang kecil akan nampak jelas," tambahnya.

Ditemani rombongan seramai 15 orang yang terdiri daripada ahli keluarga, rakan baik dan para peminatnya yang juga ahli Fafau Entertainment, Fara memberitahu dia hanya sempat menonton beberapa babak dari filem 'Jin Notti'. Norman Abdul Halim tidak membenarkannya menonton kesemuanya kerana ingin "saya suspens malam ni".

Terang Fara, 'Jin Notti' sebuah filem yang ringan dan mampu menenangkan fikiran. Tidak perlu fikir terlalu mendalam tentang mesejnya, penonton hanya perlu gelak saja.

"Saya tidak mengharapkan semua orang akan menyukainya tetapi mereka perlulah cuba dulu. Sebagai seorang penggemar filem, saya faham apa yang di gemari sekumpulan penonton mungkin tidak di sukai orang lain.

"It's all very subjective. Tetapi sekurang-kurangnya mereka melihatnya secara positif. Saya seorang yang 'very open'. Saya dapat menerima kritikan. Bagi saya, kritikan mendorong saya untuk bekerja dengan lebih keras," katanya yang baru habis menjalani penggambaran untuk 'Andartu Terlampau ... 21 Hari Mencari Suami'.

Di sidang media yang diadakan selepas tamatnya tayangan 'Jin Notti', Fara mengadu digelak keluarganya.

"Mereka lebih menggelakkan saya. Malunya...," ceritanya sambil ketawa. "Ibu pula tanya kenapa saya asyik sentuh rambut saya. Sebenarnya Notti memasuki tubuh mereka, jadi dia tidak sepatutnya selesa di dalam tubuh itu.

"Tetapi, ia satu pengalaman yang menyeronokkan. Lega rasa selepas menontonnya. I have no regrets tapi saya akui banyak yang boleh diperbaiki."

Fara memberitahu di antara lima watak yang perlu dilakonkannya, watak peguam yang paling mencabar dirinya kerana ia berlainan sekali dari dirinya yang sebenar.

"Seorang peguam itu perlu serius. Cakap percakapannya juga perlu jelas. Tapi seronok dapat memainkan watak-watak yang berbeza."

Tentang pengalaman bekerja dengan Mawi, cerita Fara walaupun kekok pada awalnya, namun selepas beberapa hari penggambaran, semuanya okay.

kredit:gua.com.my

0 comments:

Post a Comment