“Saya adalah seorang isteri & bakal ibu…” - Eja


Sederhana, elegan dan jelita, itulah tiga perkataan yang sangat tepat apabila membuka bicara mengenai Siti Shahrizah atau mesra disapa Eja. setiap kali muncul untuk sesebuah majlis anugerah mahupun majlis rasmi, gayanya tidak keterlaluan, begitu elegan dan klasik. senyuman manisnya tidak pernah lekang dari wajahnya, personality serta budi bicara sopannya menjadikan media malahan orang sekeliling menyenanginya. Tidak pernah cerita buruk diperkatakan mengenainya melainkan kisah dirinya yang dikatakan sudah berstatus isteri, mempunyai anak dan berkahwin dengan ahli korporat dengan gelaran isteri kedua. Namun semuanya ini tidak langsung menjadikan pemilik diri melatah dengan mudah. Malahan namanya tetap kuat dan kukuh di persada seni lakonan dan Eja dikenali menerusi drama Rahsia Demi Rahsia, hampir 12 tahun lalu.

Dia muncul di Imperial Suite, Hotel Grand Millennium Kuala Lumpur tepat jam 12 tengahari. Biarpun tanpa solekan, hanya mengenakan cermin mata ‘oversized’, gaun maxi dikenakan dengan kardigan putih, kasut flat berwarna emas dan menggenggam beg tangan jenama Prada, namun Eja tetap nampak classy dan jelita. Penulis dan Najeeb terkesima seketika apabila Eja muncul dengan rambut separa bahu, ini kerana Eja tidak pernah berambut pendek sebelum ini. Dia nampak muda dari usianya, stylo dan sangat sesuai dengan bentuk wajahnya.

Sewaktu wajahnya sedang dirias oleh Najeeb, penulis memulakan bicara dengan membuka kisah mengenai kehamilannya yang sudah mencapai lima bulan (ketika artikel ini ditulis). Eja hanya tersenyum dan mengatakan dia rasa sangat bersyukur dengan kehamilan pertamanya ini. Biarpun sudah berkahwin lebih 10 tahun, namun hatinya tidak terbuka untuk dikurniakan dengan cahayamata. Bukan dia tidak teringin, namun fokusnya ketika itu sehingga kini adalah kerjaya. “Atau mungkin kerana Eja merahsiakan status diri sebelum ini dan enggan berbadan dua kerana takut rahsia terbuka...?” tanya penulis kepada empunya diri.

“Eja sudah berada di dalam industri selama 12 tahun, dan sebenarnya tidak pernah merahsiakan status diri. Memang Eja sudah berkahwin lebih 10 tahun, ramai media yang tahu dan apabila persoalan itu digembargemburkan, Eja tidak pernah mengatakan ‘no komen’, apa yang Eja lazim jawab adalah soal peribadi dan kerjaya tolong jangan dicampur adukkan. Personal matter bukanlah hak umum untuk berkongsi, Eja perlu ruang untuk soal peribadi terutama rumahtangga. Ini adalah kehendak dan kerelaan hati Eja, bukan disuruh oleh suami mahupun sesiapa,” katanya panjang lebar.

kredit:nona

0 comments:

Post a Comment