Amy Mastura bagi 'lampu hijau' pada anaknya ceburi bidang lakonan



Amy yang ditemui pada sidang media teater muzikal Gamat di Istana Budaya mengatakan dia begitu teruja ketika ditawarkan berlakon di dalam teater tersebut kerana ianya merupakan teater muzikal kanak-kanak yang begitu diminatinya.

anak kedua Amy iaitu Adalia, 5, turut sama berlakon dan Amy sudah memberikan 'lampu hijau' buat anaknya itu untuk mengikuti jejak langkahnya.

"Pada mulanya Adalia hanya mengikuti saya hadir ke sesi latihan teater ini dan pada masa itu lah dia diberi peluang untuk berlakon sama di dalam teater ini.

"Adalia seorang yang pemalu jadi bila dia diberi peluang sebegini saya rasa ianya satu perkara yang baik buat dia.

"Bila saya tanya dia sama ada dia ingin berlakon atau tidak, agak lama juga masa yang dia ambil untuk mengatakan 'ya' dan saya ada jugak pujuk dia dengan memberi kata-kata semangat untuk membuatkan dia lebih bersemangat.

"Akhirnya dia bersetuju untuk berlakon dan saya tengok sekarang dia seperti sudah bersedia untuk berlakon teater dan dia lebih sanggup datang buat latihan dari pergi ke sekolah..

"Saya tidak memberi apa-apa halangan pada dia... saya benarkan anak saya berada dalam industri ini asalkan dia sentiasa gembira," jelas Amy yang ingin terus berlakon teater jika diberikan peluang.

Di dalam teater muzikal Gamat ini, Amy memegang watak sebagai ibu gamat yang memiliki sikap suka membeli belah di pasaraya sehingga mengabaikan keselamatan anak-anaknya.

"Dalam teater ini saya berlakon sebagai ibu gamat, yang suka membeli belah di pasaraya hingga mengabaikan keselamatan anak-anak.

"Ibu gamat juga memiliki kelebihan dalam mengubati setiap penyakit dan sentiasa diperlukan hidupan laut.

"Kerana itulah ada hidupan laut yang jahat cuba untuk menculik ibu gamat, namun mereka telah menculik anak gamat.

"Dari situlah bermula cerita watak saya yang ingin mendapatkan semula anak gamat," kata Amy.

kredit:mstar

0 comments:

Post a Comment