Norlia Ghani harap pencuri sebabkan kematian anaknya insaf


Pelakon Rusdi Ramli, 39, (dua, kiri) bersama ayahnya, Ramli Ismail, 68, (dua, kanan) menunggu jenazah Edi Rezal Ramli, 33, di luar Bilik Mayat Hospital Besar Kuala Lumpur di sini, hari ini. Turut serta adik beradiknya, Emi Atkashina Ramli, 26, dan Romiza Ramli, 36. Mangsa yang juga adik Rusdi dikatakan terjatuh dari tingkat tujuh Pangsapuri Murni Titiwangsa, Keramat

SENIWATI popular Norlia Ghani tidak mampu menolak takdir Ilahi apabila anak keempatnya, Edi Rizal Ramli, 31, telah meninggal dunia semalam.

Adik kepada pelakon popular Rusdi Ramli ini meninggal akibat kecederaan yang teruk di bahagian kepala setelah terjatuh dari tingkat tujuh Pangsapuri Murni Titiwangsa, Keramat di Kuala Lumpur sekitar pukul 12 tengah hari ketika cuba menangkap pencuri yang menceroboh salah sebuah unit di tingkat yang sama.

“Jenazah anak saya sudah selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Keramat selepas Isyak.

“Arwah meninggal ketika dalam perjalanan ke Hospital Kuala Lumpur pada pukul 12 lebih tadi (semalam).

“Doktor kata dia tidak dapat selamatkan anak saya kerana dia cedera teruk di kepala,” kata Norlia dalam nada terisak-isak dan tidak mampu membendung kesedihannya.

Bercerita mengenai keadaannya sewaktu anaknya berada di tempat kejadian, Norlia berkata dia berada di rumah anak perempuannya di Ampang.

“Semalam (dua hari lalu), saya tidur di rumah kakaknya di Ampang. Jadi, saya mendapat maklumat daripada abangnya, Romiza yang dia jatuh bangunan. Saya terus balik dan ke hospital.

“Saya sempat jumpa dia semalam tetapi hari ini (semalam) tak sempat jumpa.

“Saya macam tak percaya sebab dia cepat sangat pergi. Dia jatuh dan terus meninggal.

“Pada mulanya memang saya tak boleh terima tetapi memang dah ajal dia nak buat macam mana. Alhamdulillah semuanya dah selamat,” ujarnya.

Menurut pelakon yang lebih dikenali menerusi drama komedi ini, anak bujangnya itu tinggal bersamanya di pangsapuri itu.

Kiranya, Syawal yang diraikan kali ini agak meruntun hatinya namun dalam berduka, pelakon yang dikenali dengan nama Joyah ini tidak lepas mendoakan agar pencuri itu berubah dan mengambil iktibar daripada kemalangan yang berlaku kepada anaknya.

“Arwah cuba menangkap pencuri yang masuk ke rumah orang lain tetapi selepas itu dia terjatuh.

“Ramai orang nampak dia jatuh dan saya pun tak pasti samada pencuri tu berjaya ditangkap atau tak sebab orang lain lebih menumpukan kepada anak saya yang jatuh.

“Saya harap pencuri itu insaf sebab anak saya pun dah meninggal..

“Saya terkejut kerana ia berlaku semasa kita seronok beraya dan tak sangka yang tahun ini merupakan tahun terakhir dia sambut raya dengan saya dan ahli keluarga yang lain.

“Masa raya baru-baru ini, kami sempat juga raya bersama dan mak saudara dia pun ada datang dari Amerika. Jadi, kami dapat beraya beramai-ramai.

“Di sini, saya nak ucapkan terima kasih kepada semua yang menolong anak saya dan yang mengucapkan takziah,”

kredit:mstar

0 comments:

Post a Comment