Edi Rizal 'kempunan'



Anak ketiga pelakon veteran, Norlia Ghani iaitu Edi Rizal Ramli, 33, tidak sempat berhari raya dengan bapanya walaupun telah berjanji untuk pulang ke rumah orang tuanya itu di Gombak hari ini.

Ramli Ismail, 60, berkata, ketika kali terakhir bertemu Edi Rizal tiga bulan lalu, arwah memberitahunya mahu beraya bersamanya di rumahnya.

"Saya memang menunggu kedatangannya untuk beraya dengan saya dan adiknya hari ini.

"Tetapi ketika saya berada di rumah jiran kerana menghadiri kenduri, ada ahli keluarga menelefon dan beritahu Edi Rizal meninggal dunia kerana terjatuh dari pangsapuri,''

Menurut Ramli, walaupun jarang berhubung, namun sebagai bapa dia tetap menanti anaknya untuk beraya bersama.

Katanya, dia reda dengan pemergian Edi Rizal meskipun mereka tidak sempat berjumpa dan saling bermaafan.

Sementara itu abang mangsa yang juga pelakon Rusdi Ramli, 38, memberitahu, adiknya pernah menjadi mangsa samun sebulan lalu dan tindakannya cuba menangkap pencuri hari ini dipercayai akibat geram dengan jenayah yang berlaku itu.

''Dalam kejadian samun itu, adik saya kehilangan wang tunai hampir RM500 dan telefon bimbit.

''Sejak itu dia pantang mendengar atau melihat jenayah kecurian berlaku dan saya percaya kejadian hari ini ada kaitan dengan insiden yang berlaku terhadapnya,'' ujarnya.

kredit:utusan

0 comments:

Post a Comment