Konsert KL: Beyonce Setuju Pakai Sopan



KUALA LUMPUR, 29 SEPTEMBER 2009: Sekali lagi superstar dunia, Beyonce, akan cuba membuat konsert di Malaysia pada 25 Oktober ini selepas mendapat bantahan daripada pihak tertentu kira-kira 2 tahun lalu yang akhirnya menyaksikan dia hanya beraksi di Indonesia.

Konsert jelajah terbaru yang dikenali sebagai Beyonce I Am… World Tour Live in Malaysia 2009 dibawakan oleh Marctensia sebagai penganjur yang akan diadakan di Stadium Nasional Bukit Jalil.

Difahamkan, bagi menghormati sensitiviti masyarakat Malaysia, penyanyi antarabangsa kesayangan ramai itu telah bersetuju memenuhi permintaan pihak penganjur untuk mengenakan pakaian yang tidak terlalu menjolok mata.

Beyonce dikatakan telah bersetuju mematuhi norma-norma serta tatasusila ketika beraksi di sini kelak, sebagaimana dilakukan oleh Mariah Carey dan Avril Lavigne ketika mengadakan konsert di Kuala Lumpur.

Sementara itu, Menteri Pelancongan, Datuk Seri Dr Ng Yen Yen dalam sidang media, baru-baru berkata, konsert sulung Beyonce di Malaysia itu akan tetap diteruskan sebagai satu cara mempromosikan Malaysia sebagai destinasi pelancongan negara serta hiburan.

"Teater, seni, muzik, hiburan merupakan faktor utama sesebuah negara dikenali, peminat-peminat muzik akan mengikuti penghibur kesayangan mereka ke mana juga destinasi. Kerana hal itu banyak bandar utama di dunia dikenali ramai selain menampilkan budaya dan warisan," katanya selepas pelancaran Logo 1Malaysia Kementerian Pelancongan pada 25 September lalu.

Bagaimanapun kata Ng, adalah di luar bidang kuasa kementerian untuk campur tangan dalam soal lesen dan permit konsert berkenaan.

Konsert penyanyi dan pelakon filem Dreamgirls sebelum ini telah mendapat tentangan daripada sesetengah pihak di negara ini yang menyifatkannya ia sebagai punca keruntuhan moral generasi muda. Beyonce baru sahaja beraksi di Singapura sempena kejohanan F1.

kredit:murai.com

0 comments:

Post a Comment