Wan Chik redha beraya tanpa M. Rajoli


TUDUHAN mengatakan isteri kedua aktor veteran M. Rajoli, Wan Chik Daud tamak dan berpura-pura menjaga suaminya itu akhirnya membuatkan hubungan mereka terpisah.

Walaupun M. Rajoli dan Wan Chik masih lagi bergelar pasangan suami isteri, namun mereka secara zahirnya sudah tidak berhubung antara satu sama lain.

Masakan tidak, M. Rajoli yang sedang menjalani rawatan akibat menghidap kanser di kelenjar otak atau lymphoma sejak dua tahun lalu, dijaga sepenuhnya oleh isteri pertamanya, Hassimah Mat Din.

Sebelum ini, sebuah akhbar mengeluarkan dakwaan mengatakan Hassimah yang selama ini bersusah payah menjaga makan minum, pakaian dan menjaga suaminya ketika sakit sebaliknya Wan Chik dikatakan hanya berpura-pura baik di depan orang terutama wartawan dan penggiat seni yang datang menziarah M Rajoli.

Walaupun puas orang mencerca dan inginkan kepastian daripada aktres veteran dan bekas pembaca berita RTM ini, dia hanya mendiamkan diri dengan alasan tidak mahu memburuk-burukkan keluarga isteri pertama suaminya itu.

Namun, ketika ditemui baru-baru ini, Wan Chik akui hubungannya dengan keluarga Hassimah tidak berapa baik tetapi dia enggan mengulas lanjut tentang isu itu.

“Saya tak nak kontroversi lagi..saya tak nak timbul masalah lain yang akan menjejaskan nama ‘uncle’,” katanya yang membahasakan nama M. Rajoli sebagai uncle.

Tambahnya, “Soal suami, saya tak nak cakap lagi dan biarlah saya berseorangan. Saya redha..”

Bagi Wan Chik, matlamatnya kini hanya ingin mencari ilmu akhirat dan sebolehnya tidak mahu dibelenggu dengan soal ‘berbagi suami’ lagi.

Dalam nada tenang, Wan Chik berkata, “Suami adalah pinjaman Allah. Saya nak siapkan diri dan perlu bersedia untuk mencari ilmu akhirat. Saya juga memaafkan sesiapa yang bersalah dengan saya.”

Menurut Wan Chik, sejak dia tidak perlu ‘menunaikan’ apa-apa tanggungjawab terhadap suaminya, kini dia banyak mengerjakan amal ibadat lebih-lebih lagi dalam bulan puasa ini.

“Sekarang ini, saya banyak mengikuti tadarus al-Quran seperti yang dianjurkan oleh Muzium Kesenian Islam pada 15 Ogos hingga 12 September.

“Tetapi kadangkala tu, saya rindu juga untuk solat berjemaah dan berbuka puasa dengan suami,” ujarnya yang menganggap semuanya telah menjadi kenangan ibarat lagu ‘Tiada Lagi’ nyanyian ‘rocker’ Amy Search.

Jelas Wan Chik, dia menganggap setiap bait lirik lagu ‘Tiada Lagi’ mempunyai persamaan dengan kisah hidupnya.

Ditanya tentang statusnya yang masih bergelar isteri pelawak dan pelakon yang selalu membawakan watak orang warak itu, Wan Chik menjawab, “Kami tetap suami isteri sampai mati.”

kredit:mstar

0 comments:

Post a Comment