Lydiawati akui rumah tangga bergolak


Pelakon Salina Zainom atau lebih dikenali dengan nama Lydiawati, 43, mengakui mengalami pergolakan rumah tangga hingga terpaksa tinggal berasingan dengan suaminya yang bergelar Datuk.

Katanya, dia dan suami tidak dapat mempertahankan rumah tangga mereka berikutan sering berselisih faham berhubung pelbagai perkara, termasuk berkaitan dua anak perempuannya, Normunira, 23, dan Siti Nuranisah, 7, serta peminat.

“Suami turut beberapa kali menyebut mahu menceraikan saya, tetapi tiada saksi yang melihatnya.

“Justeru, saya perlu merujuk kepada Mahkamah Syariah pada 18 Februari ini untuk mendapatkan status sebenar saya,” katanya yang kesal kerana tidak dapat kembali mengecapi kebahagiaan hidup berumahtangga.Lydiawati menjelaskan bahawa perkahwinan yang baru mencecah enam bulan usianya itu tidak dapat bertahan lama.

Sebaik usia perkahwinannya dua bulan, kata Lydiawati, perhubungannya dengan suami mulai tegang.

“Kami bernikah pada Ogos lalu, namun selepas itu berlaku kejadian benar-benar buat saya sedih. Sebagai isteri saya cuba bersabar.

“Saya dituduh bukan-bukan yang tidak benar,” katanya yang kini menetap dengan ibunya bersama anak di Taman Keramat di sini.

Kata Lydiawati, dia tidak mahu berpisah dengan dua anak perempuannya itu kerana mereka jantung hatinya.

“Keputusan diambil saya dengan tinggal berasingan dengan suami adalah yang terbaik demi kepentingan anak,” katanya.

0 comments:

Post a Comment