majlis perkahwinan Tini-Sol







Setelah lebih dua tahun menyulam cinta, penyampai radio Hot FM, Kartini Kamalul Ariffin (Tini), 31, dan kekasih hatinya, Nur Sulhi Jasmin atau Sol, 29, akhirnya selamat dinikahkan pada majlis pernikahan mereka yang cukup sederhana di Dewan Perdana Felda, Jalan Semarak, di sini, hari ini.

Dengan dua kali lafaz, Sol yang dinikahkan oleh bapa Tini sendiri, Datuk Kamalul Ariffin, sah bergelar suami kepada Tini yang mula dikenalinya sejak penyampai radio berusia 31 tahun ini mula bertugas di Hot FM pada awal tahun 2006. Sol juga berkhidmat di tempat yang sama sebagai Pengurus Acara Hot FM.

Pada majlis yang serba ringkas itu, Tini menerima mas kahwin RM80, wang hantaran sebanyak RM10,000 serta 11 dulang hantaran daripada pihak lelaki termasuklah sebentuk cincin, sejadah, telekung, jam tangan dan pewangi.

Pihak pengantin perempuan pula membalas sebanyak 13 dulang hantaran antaranya senaskhah Al-Quran, kasut, kek, pewangi, coklat dan kemeja.

Majlis bersejarah pasangan mempelai itu telah dihadiri oleh kira-kira 100 tetamu yang terdiri daripada ahli keluarga, saudara-mara dan kenalan rapat kedua-dua belah pihak.

Sebaik dinikahkah kira-kira pada pukul 10.40 pagi, pasangan tersebut terus mengadakan majlis persandingan di tempat yang sama sekitar jam 1 tengah hari.

Majlis persandingan mereka yang dihadiri sekitar 1,000 tetamu itu berlangsung dalam konsep tradisional dengan mengenengahkan tema warna merah hati dan krim. Pasangan tersebut menggayakan busana rekaan Lubis House untuk kedua-dua acara itu.

Faizal Ismail dan Rafidah Abdullah bertindak selaku pengacara pada resepsi tersebut selain dihiburkan oleh persembahan termasuklah oleh Dina Malaysian Idol.

0 comments:

Post a Comment